Wednesday 9 December 2020

Bestfriend (Bab 2)

Sampainya di rumah , aku terus masuk bilik. Bersiap-siap untuk teman Nazrin beli baju. Dalam aku bersiap , sempat lagi si Naz ni kacau aku. Macam mana lah aku nak cari teman lelaki kalau macam ni cara dia layan aku. 

Ting! Handphoneku berbunyi tanda mesej masuk.

'Aurora Lylia , dah siap ke belum? Dah sejam aku tunggu kau ni.'

'Eh bukan kau kata nak balik mandi dulu ke? Nak pergi office daddy?'

'Tak jadi. Aku call daddy je tadi dia bank in kat aku. Dia takde kat office , ada kerja luar.'

'Oh ok kejap aku dah nak siap. 5 minit eh!'

'Ye sayang.'

'Geli doh!'

'Kau tak sayang aku ke?'

'Naz , kejap lagi aku cakap depan-depan eh 😉 aku nak siap kejap. Kang lambat aku siap kau bising.'

'Hahaha ok ok. Aku kat hall ni , mama suruh duduk dulu sementara tunggu anak kesayangan dia ni siap.'

Aku pon bersiap-siap. Tiba-tiba aku rasa macam nak make up sikit. Bukan untuk Naz tapi untuk kepuasan diri. Ye lah waktu ada kelas tak sempat nak make up , waktu keluar ni lah boleh make up. 

'Dah jom lah. Kau tengok apa?' kataku sambil betulkan rambut. 

'Cantik kau Lily. Rugi siapa yang reject kau dulu. Kalau aku ade peluang nak curi hati kau , dah lama aku curi.'

'Kau ni , jangan buat malu aku boleh tak. Aku pakai lipstick dengan eyeliner je pun. Aku bukan macam perempuan lain pandai makeup tebal-tebal. Lagi pun , aku terasa nak makeup. So aku makeup je la.'

'Bagus lah kalau macam tu. At least kau buat untuk diri kau sendiri bukan untuk orang lain. Dah jom?'

'Jom. Kau nak belanja aku apa ni? Upah teman kau.' kataku sambil ketawa.

'Kau cakap je kau nak apa aku belanja.'

'Tak nak la Naz , pernah ke setiap kali aku keluar dengan kau , aku mintak kau macam-macam? Sebab aku bukan jenis macam tu Naz.'

'Ye aku tau Lily. Sebab tu aku sayang kau dan aku suka untuk beli apa saja untuk kau. Sebab kau tak memilih dan tak demand macam perempuan lain.'

'Mana kau tau aku tak memilih dan tak demand? Kau bukan laki aku.'

'Andai ditakdirkan suatu hari nanti , kau adalah jodoh aku , aku akan jaga kau sebaik mungkin. Sebab wanita macam kau , susah nak dapat. Luaran kasar tapi hati kau baik.'

'Kau jangan nak merepek. Ade simpan perasaan dekat aku eh? Hahaha'

'Gila tak! Haha tak aku gurau je. Tapi siapa tahu kan , kalau jodoh tu milik kita , aku terima kau seadanya.'

Aku diam sebab malu. Si Naz ni betul-betul main perasaan aku. Takpe Naz kau tunggu. Sampai nya di kedai baju , aku tolong pilih baju yang paling sesuai dengan dia. Dia berbadan besar dan sasa. Berwajah tampan , kulit sawo matang. Sedang aku leka memilih , Naz hilang dari pandangan mata aku. 

'Naz!! Oo Naz!!' teriak aku. 

Tapi tak kelihatan. Aku mencari Naz dan aku ternampak dia berbual dengan seorang gadis yang sangat cantik. Gaya seperti model. Sesuai sangat dengan Naz. Siapa gadis tu ya?

No comments:

Post a Comment